Aarzel je nog steeds om Facebook marketing te gebruiken?

Facebook marketing kan echt het verschil maken bij jouw bedrijf. Hieronder volgen de voordelen van Facebook-marketing die je kunnen helpen de producten op de markt te brengen en de verkoop te verhogen.

1. Gebruiksgemak

Facebook is een gebruiksvriendelijk platform. Facebook marketing biedt ook hetzelfde gemak, zelfs voor beginners. Om producten met Facebook op de markt te brengen, kun je eerst een Facebook-pagina maken. Facebook-pagina is een openbare Facebook-pagina die speciaal is gemaakt voor bedrijven, grote merken, beroemdheden en organisaties.

Het maken van een Facebook-pagina voor bedrijven is niet moeilijk. Je hoeft alleen maar naar de Facebook-pagina te gaan , de bedrijfscategorie te bepalen en de vereiste profielinformatie in te vullen zoals beschreven in het volgende artikel.

2. Breed publieksbereik

Met Facebook marketing zullen jouw marketinginspanningen meer veelbelovende goede resultaten opleveren. De reden is, een groter publieksbereik. Uit bestaande gegevens blijkt dat Facebook de meest bezochte site ter wereld is. Met een breed publieksbereik, zullen de marketingdoelen die je doet, zeker gemakkelijker te bereiken zijn. Niet alleen dat, meer dan de helft van de Indonesiërs zijn actieve Facebook-gebruikers! Dit betekent dat als Indonesische consumenten de doelmarkt voor uw bedrijf zijn, het gebruik van Facebook een verstandige keuze kan zijn.

3. Merkbekendheid creëren

Merkbekendheid is klantbewustzijn van een product met betrekking tot informatie die eerder is ontvangen. Facebook-marketing is een populair platform en kan je helpen de naamsbekendheid van jouw producten te vergroten. Het moet natuurlijk worden gevolgd door de implementatie van de juiste strategie. Een daarvan is bijvoorbeeld het creëren van inhoud die aantrekkelijk is voor jouw doelgroep.

4. Meer gericht

Veel mensen bereiken is niet voldoende. Uw marketingstappen moeten precies op schema liggen. Je wilt toch niet aan marketingkosten besteden zonder resultaat te boeken?

Als je een Facebook-pagina hebt, wordt het veel gemakkelijker om jouw product op de markt te brengen. Facebook-gebruikers die de volgers zijn, worden altijd geïnformeerd wanneer je een bericht plaatst. Dit betekent dat je altijd consumenten kan bereiken die echt geïnteresseerd zijn in het bedrijf. Daarnaast biedt Facebook ook de Audience Special ( klantgerichte doelgroep ). Deze functie kan worden genoten door degenen onder je die willen adverteren op Facebook. Door de Facebook Custom Audience Tool te gebruiken , kan je jouw advertentiedoelen nauwkeuriger instellen op basis van de klantgegevens die je hebt. Per advertentie kan je maximaal 500 aangepaste kijkers maken. Voor kleine en middelgrote bedrijven kan het gebruik van deze methode het publiek beter bereiken.